0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Doskonalenie zarządzania procesami biznesowymi w organizacji z wykorzystaniem modeli dojrzałości i technologii informacyjno-komunikacyjnych (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
  • Wydanie: Katowice, 1, 2013

  • Autor: Krzysztof Kania

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

35,50 zł
30,18 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,32 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Doskonalenie zarządzania procesami biznesowymi w organizacji z wykorzystaniem modeli dojrzałości i technologii informacyjno-komunikacyjnych

W organizacji, dla której procesy są osią działania, problem doskonalenia i usprawniania procesów oraz problem dopasowania biznes-ICT zawsze występują łącznie. Niniejsza praca jest zatem próbą spojrzenia na organizację procesową jednocześnie z dwóch perspektyw: doskonalenia procesów i zarządzania nimi oraz dopasowania informatyki do potrzeb biznesowych. Z tej syntezy wyłania się teza główna pracy: Sformalizowanie i połączenie wiedzy o doskonaleniu procesów, zawartej w modelach dojrzałości, z wiedzą o technologiach informacyjno-komunikacyjnych stanowi podstawę do metodycznego i wspólnego – przez menedżerów i informatyków – rozwiązywania problemów doskonalenia procesów i zarządzania nim oraz dopasowania biznes-ICT. Celem głównym pracy jest zatem rozwiązanie wybranych problemów komunikacji i wymiany wiedzy występujących na styku sfery ICT i sfery biznesu, poprzez opracowanie metodyki budowy i wykorzystania inteligentnego środowiska wspomagającego usprawnianie procesów biznesowych oraz dopasowanie do nich ICT, na podstawie modeli dojrzałości.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia i biznes
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-077-2
  • ISBN druku: 978-83-7875-077-2
  • Liczba stron: 319
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP	9

1. ZARZĄDZANIE PROCESAMI I ORGANIZACJA PROCESOWA	19

1.1. Istota i charakterystyka procesów biznesowych	20
1.1.1. Pojęcie procesu biznesowego	20
1.1.2. Charakterystyka procesów biznesowych	22
1.2. Zarządzanie procesami biznesowymi	26
1.2.1. Ewolucja koncepcji zarządzania procesami	26
1.2.2. Zarządzanie w cyklu życia procesu biznesowego	31
1.2.3. Dynamiczne zarządzanie procesami biznesowymi	39
1.3. Transformacja organizacji tradycyjnej do organizacji procesowej	41
1.3.1. Podejście procesowe w zarządzaniu	43
1.3.2. Potrzeba doskonalenia procesów i zarządzania nimi	45
1.3.3. Charakterystyka organizacji procesowej	49
1.3.4. Korzyści podejścia procesowego	52
1.3.5. Czynniki sukcesu wdrażania podejścia procesowego w organizacji	56
1.3.6. Trudności wdrażania podejścia procesowego	61
1.3.7. Ocena wdrożenia podejścia procesowego	63
1.4. Rola ICT w dynamicznym zarządzaniu procesami	65
1.4.1. Potrzeba wykorzystania ICT w podejściu procesowym	66
1.4.2. Rozwiązania ICT w dynamicznym zarządzaniu procesami	68
1.4.3. Potrzeba zarządzania informatyką w podejściu procesowym	72

2. MODELE DOJRZAŁOŚCI W DOSKONALENIU ZARZĄDZANIA PROCESAMI BIZNESOWYMI	75

2.1. Geneza i istota modeli dojrzałości	75
2.1.1. Powstanie modeli dojrzałości	76
2.1.2. Korzyści wykorzystania modeli dojrzałości	81
2.1.3. Potrzeba osiągania dojrzałości procesowej	83
2.1.4. Ocena dojrzałości procesowej	85
2.1.5. Krytyka modeli dojrzałości	87
2.2. Model dojrzałości procesów biznesowych – BPMM	89
2.2.1. Struktura BPMM	91
2.2.2. Wykorzystanie BPMM w organizacji	94
2.3. Modele dojrzałości na tle innych podejść projakościowych	96
2.3.1. Total Quality Management	96
2.3.2. Normy ISO	97
2.3.3. Lean Six Sigma	99
2.3.4. Współzależność podejść projakościowych	101
2.3.5. Trudności informatycznego wsparcia realizacji programów projakościowych	106
2.4. Podstawy metodologiczne tworzenia modeli dojrzałości	109
2.4.1. Uzupełnienie i/lub modyfikacja modelu referencyjnego	112
2.4.2. Budowanie nowego modelu	113

3. DOPASOWANIE TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH I INFORMACYJNYCH DO POTRZEB BIZNESU W ORGANIZACJI PROCESOWEJ	121

3.1. Problem dopasowania biznes-ICT	122
3.1.1. Istota dopasowania biznes-ICT	122
3.1.2. Potrzeba dopasowania biznes-ICT	126
3.2. Modele dopasowania ICT do potrzeb organizacji procesowej	128
3.2.1. Model dopasowania strategicznego Hendersona i Venkatramana	129
3.2.2. Architektura korporacyjna	133
3.2.3. Podejście COBIT	138
3.2.4. Dobór rozwiązań informatycznych do wymagań biznesu	140
3.3. Ocena dopasowania ICT do wymagań organizacji procesowej	143
3.3.1. Model dojrzałości dopasowania strategicznego Luftmana	145
3.3.2. Model dojrzałości dopasowania Instytutu Gartnera	148
3.4. Trudności dopasowania biznes-ICT w organizacji procesowej	149
3.4.1. Krytyczne czynniki sukcesu wprowadzania rozwiązań informatycznych do organizacji procesowej	150
3.4.2. Czynniki sprzyjające osiąganiu dopasowania biznes-ICT	152
3.4.3. Modele dojrzałości jako narzędzia doboru rozwiązań ICT	157

4. METODYKA DOSKONALENIA ZARZĄDZANIA PROCESAMI Z WYKORZYSTANIEM MODELI DOJRZAŁOŚCI I SYSTEMU EKSPERTOWEGO	163

4.1. Założenia metodyki i środowiska doskonalenia procesów oraz osiągania dopasowania biznes-ICT z wykorzystaniem metod sztucznej inteligencji	164
4.1.1. Założenia konstrukcji, działania i wykorzystania środowiska IBPIF	164
4.1.2. Metodyka budowy i wykorzystania środowiska IBPIF	169
4.1.3. Przepływy informacyjne i mechanizm działania środowiska IBPIF	174
4.1.4. Składowe IBPIF	178
4.1.5. Zakres wnioskowania	182
4.1.6. Ilościowy pomiar dopasowania	184
4.2. Weryfikacja metodyki na przykładzie procesów wspierających dydaktykę w szkole wyższej	185
4.2.1. Uwarunkowania inicjatyw projakościowych w uczelniach wyższych	186
4.2.2. Założenia budowy modelu dojrzałości procesów wsparcia dydaktyki	190
4.2.3. Weryfikacja modelu dojrzałości procesów wsparcia dydaktyki	193
4.2.4. Weryfikacja działania środowiska IBPIF	195
4.3. Kierunki rozwoju metodyki i środowiska	203
4.3.1. Połączenie modeli dojrzałości i wiedzy o ICT z ontologią organizacji	204
4.3.2. Udostępnienie IBPIF w portalu doskonalenia procesów	205

ZAKOŃCZENIE	209

Aneks	213

A1. Model dojrzałości procesów wsparcia dydaktyki	215
A1.1. Ogólny opis poziomów dojrzałości	216
A1.2. Szczegółowy opis modelu	218
A2. Przegląd współczesnych ICT wspomagających dynamiczne zarządzanie i realizację procesów biznesowych	239
A2.1. Zarządzanie danymi i metadanymi w organizacji procesowej	240
A2.1.1 Procesowe hurtownie danych	242
A2.1.2  Portale korporacyjne	243
A2.1.3. Zarządzanie danymi kluczowymi	247
A2.1.4. Przetwarzanie strumieni zdarzeń	249
A2.2. Systemy zarządzania procesami biznesowymi	254
A2.2.1. Zadania BPMS	254
A2.2.2. Architektura BPMS	256
A2.3. Procesowo zorientowane systemy Business Intelligence	258
A2.4. Technologie Web 2.0 i aplikacje społecznościowe w zarządzaniu procesami biznesowymi	264
A2.4.1. Korzyści wykorzystania technologii Web 2.0 w zarządzaniu procesami	265
A2.4.2. Warunki wykorzystania technologii Web 2.0 w zarządzaniu procesami	267
A2.5. Wykorzystanie architektury usługowej w zarządzaniu procesami biznesowymi	269
A2.6. Aplikacje semantyczne w systemach zarządzania procesami biznesowymi	272
A3. Szczegółowy opis składników IBPIF	278
A3.1. Bazy wiedzy	278
A3.2. Reguły dodatkowe	283
A3.3. Bazy faktów	285
A3.4. Aplikacje wspomagające	285

Literatura	289
Spis rysunków	315
Spis tabel	319
Słowa kluczowe: zarządzanie procesami

Inne z kategorii

Inne wydawcy

Inni Klienci oglądali również

30,70 zł 42,00 zł
Do koszyka

Modele relacji jednostek medycznych z pacjentami w otoczeniu wirtualnym

Wirtualne otoczenie jednostek medycznych składa się ze współistniejących w globalnej sieci obiektów, niektóre z nich są odpowiednikami organizacji lub osób działających w tradycyjnie pojmowanym otoczeniu przedsiębiorstwa. Sk...
25,44 zł 34,99 zł
Do koszyka

Star Wars Ostatni Jedi Książka z modelem do złożenia

Dołącz do ciemnej strony Mocy wraz z Kylo Renem i zobacz jego najnowszy statek z filmu "Star Wars. Ostatni Jedi".Poznaj także nowe postacie, spotkaj ponownie znanych bohaterów i odkryj pojazdy z najnowszego filmu, a następnie zbu...
67,15 zł 79,00 zł
Do koszyka

Technologie energetyczne

Książka zawiera podstawowe informacje o wszystkich stosowanych obecnie technologiach produkcji elektryczności i ciepła. Są w niej omówione nie tylko technologie konwencjonalne, lecz także technologie źródeł odnawialnych oraz technologie n...
17,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Technologie hydroenergetyczne

Przekazujemy Państwu kolejną monografię poświęconą tematyce energii odnawialnej. Jest to kontynuacja cyklu Technologie energetyczne. Dotychczas ukazały się Technologie bioenergetyczne (2009), Technologie geoenergetyczne (2010), Technologie helioenerget...
41,65 zł 49,00 zł
Do koszyka

Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej

Książka jest nowoczesnym podręcznikiem podstaw zarządzania zakładem opieki zdrowotnej! Publikacja obejmuje następujące zagadnienia: krytyczna analiza zasadniczych mechanizmów finansowania usług medycznych w Polsce, ...
53,95 zł 59,00 zł
Do koszyka

Model transferu technologii w klastrach morskich w Polsce

Praca stanowi studium teoretyczno-metodologiczne-empiryczne dotyczące transferu technologii w klastrach morskich. Ukazuje złożoność tej tematyki, problemy jakie występują w dążeniu do innowacyjności i rozwoju tych struktur oraz propozycje wdrożenia usp...
18,70 zł 22,00 zł
Do koszyka

Systemy zarządzania jakością produktów. Metody analizy i oceny

Treścią pracy są metody oceny i analizy systemu zarządzania jakością. Książka składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano modele zarządzania organizacją przez jakość oraz systemy zarządzania jakością produktó...
25,33 zł 36,00 zł
Do koszyka

Język kultura technologia

Książka wpisuje się w nurt prac poświęconych terminologiom różnych dziedzin. Przedmiotem badań są wybrane działy polskiej i francuskiej terminologii inżynierii biomedycznej. Przyjmując szeroką perspektywę badań, autorka analizuje terminologię bi...
50,15 zł 59,00 zł
Do koszyka

Mity zarządzania. Czego nie rozumieją szefowie?

To nie jest zwykła książka o zarządzaniu. Ani poradnik o tym, jak pracować więcej i szybciej. Wręcz przeciwnie. Jeśli przeszkadza wam mikrozarządzanie, irytuje was to, że wasz szef myśli, że zawsze ma rację, nie wiecie, co dzieje się w firmie i ni...

Recenzje

DODAJ RECENZJĘ
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.