0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
POBIERZ FRAGMENT
Wybierz format pliku:
Pobierz
NOWOŚĆ

Elixir w akcji (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2020

  • Autor: Saša Jurić

  • Tłumacz: Jan Mazurek

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

79,00 zł
59,25 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 19,75 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Elixir w akcji

Odporność na błędy jest istotnym elementem konstruowania oprogramowania o znaczeniu krytycznym. Język Elixir pozwala na tworzenie szybkich i niezawodnych aplikacji, niezależnie od tego, czy tworzysz duże systemy rozproszone, zestaw usług backendowych, czy prostą aplikację webową. Przejrzysta składnia Elixira oraz sposób myślenia nastawiony na programowanie funkcyjne, sprawiają, że Twoje oprogramowanie jest łatwe w zapisie, odczycie i utrzymaniu. Elixir w akcji uczy, jak budować aplikacje rozproszone o jakości produkcyjnej, przy użyciu języka Elixir. Autor przedstawia ten wysoce skuteczny język na przykładach podkreślających korzyści płynące z funkcyjnego i współbieżnego programowania za pomocą Elixira. Przekonasz się, że framework OTP może znacznie zredukować ilość nużącej, niskopoziomowej pracy z kodem. Poznasz również praktyczne metody stosowania współbieżności, ucząc się jak rozpraszać gotowy system, między wieloma maszynami. Książka jest przeznaczona dla programistów posiadających wiedzę z zakresu aplikacji klienta/serwera na poziomie średniozaawansowanym oraz znających takie języki programowania jak Java, C# czy Ruby. Nie jest wymagana znajomość Elixira.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Informatyka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21043-4
  • ISBN druku: 978-83-01-20932-2
  • Liczba stron: 370
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
przedmowa xvii
podziękowania xix
o książce xxi
o autorze xxv
ilustracja na okładce xxvi
1. Pierwsze kroki 1
	1.1. O Erlangu 1
		1.1.1. Wysoka dostępność 3
		1.1.2. Współbieżność Erlanga 4
			Odporność na błędy 4 
			Skalowalność 4 
			Rozproszenie 5 
			Czas reakcji 5
		1.1.3. Systemy serwerowe 6
		1.1.4. Platforma programistyczna 8
	1.2. O Elixirze 9
		1.2.1. Uproszczenie kodu 9
		1.2.2. Składanie funkcji 13
		1.2.3. Szersza perspektywa 14
	1.3. Wady 14
		1.3.1. Prędkość 14
		1.3.2. Ekosystem 15
2. Podstawy 16
	2.1. Interaktywna powłoka 17
	2.2. Praca ze zmiennymi 18
	2.3. Organizacja kodu 20
		2.3.1. Moduły 20
		2.3.2. Funkcje 21
		2.3.3. Arność funkcji 25
		2.3.4. Widoczność funkcji 26
		2.3.5. Importy i aliasy 27
		2.3.6. Atrybuty modułu 28
			Specyfikacje typów 29
		2.3.7. Komentarze 30
	2.4. Rozumienie systemu typów 30
		2.4.1. Liczby 30
		2.4.2. Atomy 31
			Aliasy 32 
			Atomy jako wartości logiczne 33 
			Wartości nil i truthy 33
		2.4.3. Krotki 34
		2.4.4. Listy 35
			Definicja listy rekurencyjnej 36
		2.4.5. Niemutowalność 38
			Modyfikowanie krotek 38 
			Modyfikowanie list 39 
			Korzyści 40
		2.4.6. Mapy 41
			Mapy dynamicznie zmieniające rozmiar 41 
			Dane strukturalne 42
		2.4.7. Ciągi binarne i ciągi bitowe 43
		2.4.8. Ciągi znaków 44
			Stringi binarne 44 
			Listy znaków 46
		2.4.9. Funkcja jako typy pierwszoklasowe 47
			Domknięcia 48
		2.4.10. Inne wbudowane typy 49
		2.4.11. Typy wyższego rzędu 50
			Range 50 
			Listy asocjacyjne 50 
			MapSet 52 
			Czasy i daty 52
		2.4.12. Listy IO 53
	2.5. Operatory 54
	2.6. Makra 55
	2.7. Rozumienie czasu uruchomienia 57
		2.7.1. Moduły i funkcje w czasie uruchomienia 57
			Nazwy modułów i atomy 57 
			Moduły Erlanga 58 
			Dynamiczne wywoływanie funkcji 59
		2.7.2. Wystartowanie środowiska uruchomieniowego 59
			Interaktywna powłoka 59 
			Używanie skryptów 59 
			Narzędzie mix 60
3. Przepływ sterowania 62
	3.1. Dopasowanie wzorców 63
		3.1.1. Operator dopasowujący 63
		3.1.2. Dopasowanie krotek 63
		3.1.3. Dopasowywanie stałych 64
		3.1.4. Zmienne we wzorcach 65
		3.1.5. Dopasowywanie list 66
		3.1.6. Dopasowywanie map 67
		3.1.7. Dopasowywanie ciągów bitowych i ciągów bajtowych 68
			Dopasowywanie ciągów binarnych 69
		3.1.8. Dopasowania złożone 70
		3.1.9. Ogólne zachowanie 71
	3.2. Dopasowanie do funkcji 71
		3.2.1. Funkcje wielowarunkowe 72
		3.2.2. Strażnicy 75
		3.2.3. Lambdy wielowarunkowe 77
	3.3. Instrukcje warunkowe 78
		3.3.1. Rozgałęzianie z funkcjami wielowarunkowymi 78
		3.3.2. Klasyczne konstrukcje rozgałęziania 80
			If oraz unless 80 
			Instrukcje warunkowe 81 
			Case 81
		3.3.3. Specjalna forma with 82
	3.4. Pętle i iteracje 85
		3.4.1. Iteracja z rekurencją 86
		3.4.2. Wywołanie ogonowe 87
			Rozpoznawanie wywołań ogonowych 89 
			Ćwiczenie 90
		3.4.3. Funkcje wyższego rzędu 90
			Reduce 93
		3.4.4. Składanie list 95
		3.4.5. Strumienie 97
			Ćwiczenie 100
4. Abstrakcje danych 102
	4.1. Tworzenie abstrakcji za pomocą modułów 104
		4.1.1. Podstawowa abstrakcja 104
		4.1.2. Łączenie abstrakcji 106
		4.1.3. Strukturyzacja danych za pomocą map 107
		4.1.4. Abstrakcje za pomocą struktur 109
			Struktury a mapy 112 
			Rekordy 113
		4.1.5. Transparentność danych 113
	4.2. Praca z danymi hierarchicznymi 115
		4.2.1. Generowanie ID 115
		4.2.2. Aktualizacja wpisów 118
			Zabawa z dopasowywaniem wzorców 119
		4.2.3. Niemutowalne hierarchiczne aktualizacje 120
			Dostępni pomocnicy 121 
			Ćwiczenie: usuwanie wpisu 122
		4.2.4. Aktualizacje iteracyjne 122
		4.2.5. Ćwiczenie: importowanie z pliku 123
	4.3. Polimorfizm z protokołami 124
		4.3.1. Podstawy protokołów 125
		4.3.2. Implementacja protokołu 126
		4.3.3. Protokoły wbudowane 127
			Collectable lista zadań 127
5. Podstawy współbieżności 129
	5.1. Współbieżność w BEAM 129
	5.2. Praca z procesami 132
		5.2.1. Tworzenie procesów 133
		5.2.2. Przekazywanie wiadomości 134
			Algorytm receive 137 
			Wysyłanie synchroniczne 137 
			Zbieranie wyników kwerendy 138
	5.3. Procesy serwerów stanowych 140
		5.3.1. Procesy serwera 140
			Procesy serwera są sekwencyjne 143
		5.3.2. Utrzymywanie stanu procesu 144
		5.3.3. Stan mutowalny 146
			Refaktoryzacja pętli 148
		5.3.4. Stany złożone 149
			Podejście współbieżne a podejście funkcyjne 152
		5.3.5. Procesy rejestrowane 152
	5.4. Dyskusja na temat czasu uruchomienia 153
		5.4.1. Proces jest sekwencyjny 154
		5.4.2. Nieograniczone skrzynki pocztowe procesu 155
		5.4.3. Współbieżność współdzielenia niczego (shared-nothing concurrency) 156
		5.4.4. Działanie dyspozytora 157
6. Procesy serwera generycznego 160
	6.1. Tworzenie procesu serwera generycznego 161
		6.1.1. Podłączanie się pod moduły 161
		6.1.2. Implementowanie kodu generycznego 162
		6.1.3. Zastosowanie magazynu danych par 163
		6.1.4. Wsparcie dla żądań asynchronicznych 165
		6.1.5. Ćwiczenie: refaktoryzacja serwera zadań 167
	6.2. Wykorzystanie GenServer 167
		6.2.1. Zachowania (behaviours) OTP 168
		6.2.2. Podłączanie się do GenServer 169
		6.2.3. Obsługa żądań 170
		6.2.4. Obsługa wiadomości 171
		6.2.5. Pozostałe cechy GenServer 173
			Sprawdzanie czasu kompilacji 173 
			Rejestracja nazw 174 
			Zatrzymywanie serwera 175
		6.2.6. Cykl życia procesu 176
		6.2.7. Procesy zgodne z OTP 177
		6.2.8. Ćwiczenie: serwer zadań zasilany GenServer 177
7. Tworzenie współbieżnego systemu 179
	7.1. Praca z mix 180
	7.2. Zarządzanie wieloma listami zadań 182
		7.2.1. Implementowanie pamięci podręcznej 182
		7.2.2. Pisanie testów 185
		7.2.3. Analiza zależności procesu 187
	7.3. Utrwalanie danych 189
		7.3.1. Kodowanie i utrwalanie 189
		7.3.2. Używanie bazy danych 191
			Przechowywanie danych 192 
			Odczyt danych 192
		7.3.3. Analiza systemu 194
		7.3.4. Podejmowanie kroków względem wąskiego gardła 195
			Współbieżna obsługa żądań 196 
			Ograniczanie współbieżności poprzez pulę 197
		7.3.5. Ćwiczenie: pula procesów i synchronizacja 198
	7.4. Dyskusja na temat procesów 199
8. Podstawy odporności na błędy 201
	8.1. Błędy czasu uruchomienia 202
		8.1.1. Typy błędów 202
		8.1.2. Obsługa błędów 204
	8.2. Błędy w systemach współbieżnych 207
		8.2.1. Łączenie procesów 208
			Przechwytywanie wyjść 210
		8.2.2. Monitory 210
	8.3. Nadzorcy (supervisor) 211
		8.3.1. Przygotowanie istniejącego kodu 213
		8.3.2. Uruchamianie procesu nadzorcy 214
		8.3.3. Specyfikacja dzieci 216
		8.3.4. Opakowanie nadzorcy 218
		8.3.5. Korzystanie z modułu wywołania zwrotnego 219
		8.3.6. Łączenie wszystkich procesów 220
		8.3.7. Częstotliwość restartów 222
9. Izolowanie skutków błędów 225
	9.1. Drzewa nadzorców 226
		9.1.1. Oddzielanie luźno powiązanych elementów 226
		9.1.2. Rozbudowane wykrywanie procesów 229
		9.1.3. Krotka via 232
		9.1.4. Rejestracja procesów roboczych bazy danych 233
		9.1.5. Nadzór nad procesami roboczymi baz danych 235
		9.1.6. Organizacja drzewa nadzorców 239
			Procesy zgodne z OTP 240 
			Zamykanie procesów 240 
			Unikanie restartów procesu 241 
			Strategie restartów 242
	9.2. Dynamiczne uruchamianie procesów 242
		9.2.1. Rejestracja serwerów ToDO 242
		9.2.2. Nadzór dynamiczny 243
		9.2.3. Wyszukiwanie serwerów zadań 245
		9.2.4. Stosowanie tymczasowej strategii restartu 246
		9.2.5. Testowanie systemu 247
	9.3. „Daj mu się wywalić” 248
		9.3.1. Procesy, które nie powinny ulegać awarii 249
		9.3.2. Obsługa oczekiwanych błędów 250
		9.3.3. Zachowanie stanu 251
10. Poza granicami GenServer 253
	10.1. Zadania (tasks) 254
		10.1.1. Zadania oczekujące 254
		10.1.2. Zadania nieoczekujące 256
	10.2. Agenci (agents) 258
		10.2.1. Podstawowe zastosowania 259
		10.2.2. Agenci i współbieżność 259
		10.2.3. Serwer zadań oparty na agencie 261
		10.2.4. Ograniczenia agentów 262
	10.3. Tabele ETS 265
		10.3.1. Podstawowe operacje 267
		10.3.2. Magazyn danych par klucz/wartość oparty na ETS 270
		10.3.3. Pozostałe operacje ETS 273
			Wzorce dopasowania 274 
			Inne przypadki zastosowania ETS 275 
			Poza ETS 276
		10.3.4. Ćwiczenie: rejestr procesów 277
11. Praca z komponentami 279
	11.1. Aplikacje OTP 280
		11.1.1. Tworzenie aplikacji za pomocą narzędzia mix 280
		11.1.2. Zachowanie aplikacji 282
		11.1.3. Uruchomienie aplikacji 282
		11.1.4. Biblioteki jako aplikacje 283
		11.1.5. Tworzenie aplikacji to-do 284
		11.1.6. Struktura folderu aplikacji 286
			Środowiska projektów mix 286 
			Struktura skompilowanego kodu 286
	11.2. Praca z zależnościami 288
		11.2.1. Dodawanie zależności 288
		11.2.2. Adaptacja puli 289
		11.2.3. Wizualizacja systemu 292
	11.3. Tworzenie serwera WWW 293
		11.3.1. Wybór zależności 293
		11.3.2. Uruchamianie serwera 294
		11.3.3. Obsługa żądań 295
		11.3.4. Rozprawianie o systemie 298
			Wydajność 300 
			Wywołania a rzuty (call vs cast) 300
	11.4. Konfiguracja aplikacji 302
		11.4.1. Środowisko aplikacji 302
		11.4.2. Zmienna konfiguracja 303
		11.4.3. Kwestie skryptu konfiguracji 305
12. Tworzenie systemu rozproszonego 307
	12.1. Prymitywy rozproszenia 309
		12.1.1. Uruchomienia klastra 309
		12.1.2. Komunikacja między węzłami 311
		12.1.3. Odnajdywanie procesów 313
			Grupy procesów 315
		12.1.4. Łącza i monitory 316
		12.1.5. Inne usługi rozproszenia 317
	12.2. Tworzenie klastra odpornego na błędy 319
		12.2.1. Kompozycja klastra 320
		12.2.2. Rozproszona pamięć podręczna zadań 320
			Odnajdywanie serwerów zadań 321 
			Alternatywna metoda odnajdywania procesów 324
		12.2.3. Implementacja replikowanej bazy danych 325
		12.2.4. Testowanie systemu 328
		12.2.5. Wykrywanie partycji 330
		12.2.6. Systemy wysokiej niezawodności 331
	12.3. Kwestie sieciowe 332
		12.3.1. Nazwy węzłów 332
		12.3.2. Ciasteczka 333
		12.3.3. Węzły ukryte 334
		12.3.4. Zapory sieciowe 334
			Bezpieczeństwo 335
13. Uruchamianie systemu 337
	13.1. Uruchomienie systemu przy użyciu narzędzi Elixira 338
		13.1.1. Stosowanie komend mix i elixir 338
		13.1.2. Uruchamianie skryptów 340
		13.1.3. Kompilacja na potrzeby produkcji 341
	13.2. Wydania OTP 342
		13.2.1. Tworzenie wydania za pomocą destylarni (distillery) 343
		13.2.2. Stosowanie wydania 344
		13.2.3. Zawartość wydania 346
			Skompilowane binaria 346 
			Konfiguracje 348 
			Spakowany pakiet wydania 348 
			Precyzyjny montaż wydania 349
	13.3. Analiza zachowań systemu 349
		13.3.1. Debugowanie 350
		13.3.2. Logowanie 351
		13.3.3. Interakcja z systemem 352
		13.3.4. Śledzenie 353
indeks 357

Inne z kategorii

Inne wydawcy

Inni Klienci oglądali również

56,02 zł 89,00 zł
Do koszyka

Spring w akcji

Spring jest frameworkiem ułatwiającym tworzenie nowoczesnych aplikacji w Javie. To narzędzie, które dynamicznie się rozwija i z każdym nowym wydaniem zapewnia programistom kolejne, ekscytujące możliwości. Piąta wersja Springa okazała się krokiem...
11,85 zł 15,99 zł
Do koszyka

Lego Akcja Zabawa

Odwiedź świat LEGO® i przeżyj niesamowitą przygodę! Rozwiąż ciekawe zadania, przeczytaj zabawny komiks, a następnie zbuduj fantastyczną minifigurkę nurka. Przed tobą moc pozytywnych emocji i wiele godzin wspaniałej zabawy!
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Rekonstrukcja sztuki akcji w Polsce

Rekonstrukcja sztuki akcji w Polsce stanowi podsumowanie badań i doświadczeń zebranych w pracy z artystami od początku lat dziewięćdziesiątych. Zawiera kompleksowe opracowanie problematyki sztuki akcji w powiązaniu z przemianami zachodzącymi w sztuce o...
47,25 zł 63,00 zł
Do koszyka

Mikroserwisy w akcji

Zainwestuj swój czas w projektowanie doskonałych aplikacji, ulepszanie infrastruktury i maksymalne wykorzystanie swoich zespołów. Mikroserwisy są łatwiejsze do napisania, skalowania i utrzymania niż tradycyjne aplikacje korporacyjne, poni...
27,20 zł 32,00 zł
Do koszyka

Dojrzałość rynku akcji. Istota, determinanty, pomiar

Książka „Dojrzałość rynków akcji” jest odpowiedzią na pojawiające się po okresie destabilizacji pytania o prawdziwą dojrzałość rynków akcji i metody oceny rynków w tym zakresie. Kryzys na rynkach finansowych zapoczątkow...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Giełdowy rynek akcji a gospodarka. Ujęcie funkcyjne

Publikacja wpisuje się w nurt rozważań nad kierunkiem, siłą i mechanizmami oddziaływania występującymi pomiędzy systemem finansowym i jego częściami a wzrostem gospodarczym. W sposób szczegółowy zajęto się wpływem giełdowego rynku akcji na realną sf...
116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Funkcje i konstrukcja prawna wezwań do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji spółki publicznej w prawie polskim i europejskim

Monografia jest pierwszą w Polsce publikacją kompleksowo omawiającą problematykę wezwań do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji spółki publicznej. Instytucja ta znajduje zastosowanie do nabywania znacznych pakietów akcji emitent&...
79,20 zł 99,00 zł
Do koszyka

Elixir w akcji

Odporność na błędy jest istotnym elementem konstruowania oprogramowania o znaczeniu krytycznym. Język Elixir pozwala na tworzenie szybkich i niezawodnych aplikacji, niezależnie od tego, czy tworzysz duże systemy rozproszone, zestaw usług backendow...
51,78 zł 65,00 zł
Do koszyka

Muzyka Mikrofon Akcja!

Książka autorstwa Bartosza Gembskiego. “Muzyka, Mikrofon, Akcja!” to idea prowadzenia imprez dla dzieci bez użycia sprzętu animacyjnego. Jest to pomoc od A do Z.Muzyka, Mikrofon, Akcja to idea prowadzenia imprez dla dzieci bez użycia ...

Recenzje

DODAJ RECENZJĘ
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.