Jak zapewnić dziecku niepełnosprawnemu dostęp do odpowiedniej edukacji i integracji społecznej? E-book "ABC pedagoga specjalnego. Poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym" Aleksandry Tomkiewicz-Bętkowskiej i Alicji Krztoń skupia się na rozwiązaniu tego ważnego problemu.
Dzieci niepełnosprawne doświadczają wielu trudności w nauce. Czy klasy integracyjne są realną pomocą i najlepszym rozwiązaniem tej sytuacji? Autorki książki analizują warunki i założenia efektywnej integracji, a także kwestię oceniania uczniów niepełnosprawnych oraz możliwości ich pracy w grupach. Publikacja zawiera też szereg wskazówek przydatnych w codziennej pracy pedagogicznej z uczniami z upośledzeniem umysłowym w różnym stopniu.
Jest to cenne źródło inspiracji dla nauczycieli specjalnych oraz pedagogów prowadzących terapię indywidualną z niepełnosprawnymi dziećmi. W książce znajdują się przykładowe standardy wymagań, sposoby oceniania, kwestie prawne i opracowania dokumentów.
Książka przeznaczona jest do powiększania kompetencji zarówno pracujących nauczycieli, terapeutów i pedagogów, jak również studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych. Będzie też nieocenioną pomocą dla wychowawców klas integracyjnych, do których uczęszczają dzieci z niepełnosprawnościami.
Dzieci niepełnosprawne doświadczają wielu trudności w nauce. Czy klasy integracyjne są realną pomocą i najlepszym rozwiązaniem tej sytuacji? Autorki książki analizują warunki i założenia efektywnej integracji, a także kwestię oceniania uczniów niepełnosprawnych oraz możliwości ich pracy w grupach. Publikacja zawiera też szereg wskazówek przydatnych w codziennej pracy pedagogicznej z uczniami z upośledzeniem umysłowym w różnym stopniu.
Jest to cenne źródło inspiracji dla nauczycieli specjalnych oraz pedagogów prowadzących terapię indywidualną z niepełnosprawnymi dziećmi. W książce znajdują się przykładowe standardy wymagań, sposoby oceniania, kwestie prawne i opracowania dokumentów.
Książka przeznaczona jest do powiększania kompetencji zarówno pracujących nauczycieli, terapeutów i pedagogów, jak również studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych. Będzie też nieocenioną pomocą dla wychowawców klas integracyjnych, do których uczęszczają dzieci z niepełnosprawnościami.