Podręczniki dla nauczycieli - metodyka
-
Gadu-gadu, czyli Logopedia 3+
Ćwiczenia znajdujące sięw książeczce skuteczniei w zabawny sposób pomogądzieciom prawidłowo wymawiaćgłoski i wyrazy. Są wspaniałąpomocą dydaktyczną dlanauczycieli oraz dla rodzicówdo pracy z dziećmi w domu. -
Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci. Karty terapeutyczne i karty pracy
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby... -
Wyrażenia dźwiękonaśladowcze. Słucham i uczę się mówić + CD
Wykrzyknienia i wyrażenie dźwiękonaśladowcze pojawiają się pod koniec pierwszego roku życia dziecka. Pełnią bardzo ważną rolę w rozwoju mowy i komunikacji. Dla wielu dzieci jeszcze przez kolejne dwa lata pozostają jedynym sposobem przekazywania znaczeń. Onomatopeje w naturalny sposób umożliwiają... -
Logopedia. Ćwiczenia i wierszyki z głoskami "sz"..
Na wakacjach i w roku szkolnym, w domu, na plaży, w pensjonacie, na biwaku, podczas spaceru czy długiej podróży – zawsze i wszędzie warto ćwiczyć poprawną wymowę, a przy tym się nie nudzić. "Logopedia" – idealna na pogodne i pochmurne dni – łączy zabawę i terapię. Celem zamieszczonych w tym... -
Zabawy dla dzieci z autyzmem
"Zabawy dla dzieci z autyzmem" jest książką przeznaczoną do organizacji zabaw dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jest to świetne narzędzie do pracy, przygotowane przez dwie profesjonalistki, którego korzyści odkryją zarówno nauczyciele jak i opiekunowie dzieci z autyzmem. Zaproponowane... -
Trening słuchu. Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u dzieci
Proponowana pozycja jest zbiorem ponad 200 zabaw kształtujących percepcję słuchową w zakresie wszystkich jej funkcji, pogrupowanych tematycznie, uwzględniających stopniowanie trudności. Przeznaczone są one dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Mogą być realizowane jako cykl zajęć prowadzonych... -
Samogłoski i wykrzyknienia. Słucham i uczę się mówić + CD
Prawidłowa artykulacja samogłosek ma zasadnicze znaczenie dla wyrazistości wymowy, a tym samym do bycia rozumianym. Małe dziecko rozpoczyna ćwiczenie wokalizowania samogłosek już pod koniec drugiego miesiąca życia. W gaworzeniu niemowlęcym można usłyszeć wiele samogłosek, które nie występują w... -
Sylaby i rzeczowniki. Słucham i uczę się mówić. Część 1 + CD
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek. Do płytek... -
Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek SZ, Ż, CZ, DŻ
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw... -
Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci. Podręcznik terapeuty
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u dzieci. Podręcznik zawiera opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych (zwłaszcza lęku uogólnionego, fobii społecznej i lęku separacyjnego) u dzieci w wieku 8-13 lat. Autorzy krok po... -
Krok po kroku. Jak rozwijać mowę dziecka. Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów
To kompleksowa publikacja do terapii opóźnionego rozwoju mowy zawierająca materiał werbalny, ilustracyjny i słuchowy. Składa się ona z dwóch części: „Materiałów do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów” oraz „Zabaw do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów”.... -
Kartkówki. Edukacja polonistyczna. Klasa 3
Książka zawiera zbiór różnorodnych ćwiczeń z języka polskiego dla trzecioklasistów. Jest podzielona na części: Wiem, kiedy napisać "ó", a kiedy "u", Wiem, kiedy napisać "rz", a kiedy "ż", Wiem, kiedy napisać "ch", a kiedy "h", Wiem, kiedy napisać wielką literę, Rozpoznaję rzeczowniki, Rozpoznaję... -
Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego. Program
Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej... -
Sylaby i rzeczowniki. Słucham i uczę się mówić. Część 2 + CD
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek. Do płytek... -
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną EMOCJONALNOŚĆ CZŁOWIEKA – pośród ćwiczeń do wykonania... -
Sylaby i rzeczowniki. Słucham i uczę się mówić. Część 4 + CD
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek. Do płytek... -
Sylaby i rzeczowniki. Słucham i uczę się mówić. Część 3 + CD
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek. Do płytek... -
Logopedia. Ćwiczenia i wierszyki z głoskami "k"...
Na wakacjach i w roku szkolnym, w domu, na plaży, w pensjonacie, na biwaku, podczas spaceru czy długiej podróży – zawsze i wszędzie warto ćwiczyć poprawną wymowę, a przy tym się nie nudzić. "Logopedia" – idealna na pogodne i pochmurne dni – łączy zabawę i terapię. Celem zamieszczonych w tym... -
Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych. Trening komunikacji, zabaw i emocji dla dzieci z autyzmem
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi ON przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności... -
Terapia pedagogiczna. Scenariusze zajęć...
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii... -
Było jest będzie. Ćwiczenia rozwijające myślenie przyczynowo-skutkowe
Książka „Było – jest – będzie” powstała, żeby wspomagać dzieci w nauce lub doskonaleniu umiejętności dostrzegania zależności przyczynowo-skutkowych w otaczającym świecie. W publikacji przedstawiono 30 różnych sytuacji dotyczących życia szkolnego, codziennych obowiązków oraz spędzania czasu wolnego.... -
Karty pracy z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjnymi. Klasy 1-3
Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie w wieku wczesnoszkolnym najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna grafomotoryka percepcja wzrokowa percepcja słuchowa pisanie czytanie -
Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek L, R
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski. Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw... -
O La La! Czyli logopedia. Gimnastyka języka. 5+
O LA LA! Czyli logopedia. Gimnastyka języka. 5+ O LA LA! I oto jest – książka, która pomoże Naszym pociechom w nauce prawidłowej wymowy. To zbiór zabawnych wierszyków dla starszych dzieci. Świetna pomoc w pracy z Naszymi pociechami nad doskonaleniem prawidłowej wymowy głosek i wyrazów. Pozwala... -
Wielki podręcznik dla nauczycieli żłobków i przedszkoli
Zagadnienia teoretyczne, zabawy, pomysły, scenariusze. Od narodzin do wieku szkolnego. Takiej książki jeszcze nie było! Nowe wyzwania współczesnej pedagogiki wymagają od nauczycieli szczególnych kompetencji oraz umiejętności reagowania na nieustanne zmiany w systemie edukacji. Ta publikacja to... -
Nauka korzystania z toalety dla osób z autyzmem...
Maria Wheeler, niezwykle empatyczna i mądra analityczka zachowania, nie tylko dobrze rozumie trudności wynikające z zaburzeń przetwarzania bodźców zmysłowych, ale także ma świadomość milionów innych różnic, które stanowią przyczynę problemów z korzystaniem z toalety. W tej wyjątkowej książce... -
Uczę się czytać, pisać i liczyć. Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 1
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się... -
Terapia ręki od A do Z. Zrób jak ja w.2024
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne.... -
Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci...
ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI ŻYCIOWYCH U DZIECI Z AUTYZMEM LUB ZESPOŁEM ASPERGERA Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i... -
Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania...
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które...