0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

darmowa dostawa

Międzynarodowa wymiana usług (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2009

  • Autor: Anna Wróbel

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

39,60 zł
35,64 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,96 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Międzynarodowa wymiana usług

Monografia Międzynarodowa wymiana usług to pierwsza publikacja w polskiej literaturze przedstawiająca w sposób kompleksowy przesłanki, uwarunkowania oraz dotychczasowe efekty procesu liberalizacji międzynarodowego obrotu usługami. Autorka omawia miejsce sektora usług w gospodarce narodowej i wymianie międzynarodowej, rekonstruuje działania państw na rzecz liberalizacji rynku usług w skali globalnej, regionalnej oraz w bilateralnych umowach handlowych. Dużo uwagi poświęca analizie barier utrudniających międzynarodowy handel w tej dziedzinie. Prezentuje także argumenty za i przeciw protekcjonizmowi i liberalizacji.

Publikacja jest adresowana do studiujących stosunki międzynarodowe, ekonomię, finanse i bankowość. Powinna być też pomocna dla dziennikarzy i polityków oraz dla wszystkich zainteresowanych problemami współczesnej gospodarki światowej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia i polityka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7383-340-1
  • Liczba stron: 366
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis wykresów, tabel i map	8
Wykaz skrótów	11
Wstęp	15
Rozdział 1. Podstawy teorii usług	21
	1.1. Kwestie definicyjne	21
		1.1.1. Definicje usług	21
		1.1.2. Cechy usług	29
		1.1.3. Klasyfikacje usług	32
		1.1.4. Rynek usług i jego cechy	35
	1.2. Miejsce usług w historii myśli ekonomicznej	37
		1.2.1. Usługi w teorii ekonomii	37
		1.2.2. Usługi w koncepcjach strukturalnego rozwoju gospodarki	41
	1.3. Teoretyczne ujęcia międzynarodowej wymiany usług	47
		1.3.1. Pojęcie międzynarodowego handlu usługami	49
		1.3.2. Usługi w teoriach handlu międzynarodowego	54
		1.3.3. Usługi w teoriach migracji czynników wytwórczych	56
		1.3.4. Modele międzynarodowej wymiany usług	57
Rozdział 2. Sektor usług w gospodarce narodowej i wymianie międzynarodowej	60
	2.1. Rola usług w rozwoju gospodarczym państwa	60
		2.1.1. Udział usług w tworzeniu PKB i zatrudnieniu	60
		2.1.2. Przyczyny wzrostu znaczenia usług w gospodarce	69
	2.2. Rozwój międzynarodowego handlu usługami	80
		2.2.1. Struktura geograficzna światowego handlu usługami	81
		2.2.2. Struktura rzeczowa międzynarodowej wymiany usług	87
	2.3. Specyfika międzynarodowych obrotów usługowych	93
		2.3.1. Międzynarodowy rynek usług	94
Rozdział 3. Protekcjonizm i liberalizacja międzynarodowego handlu usługami	99
	3.1. Narzędzia polityki handlowej odnoszące się do sfery usług	99
		3.1.1. Bariery w handlu transgranicznym	102
		3.1.2. Bariery w zagranicznej konsumpcji usług	106
		3.1.3. Bariery w świadczeniu usług w trybie obecności handlowej	110
		3.1.4. Bariery w migracji osób fizycznych świadczących usługi	113
	3.2. Rola państwa w procesie liberalizacji handlu usługami	117
	3.3. Między wolnym handlem a protekcjonizmem	119
		3.3.1. Podmioty wspierające liberalizację międzynarodowego handlu usługami	122
		3.3.2. Społeczny ruch sprzeciwu wobec liberalizacji międzynarodowego handlu usługami	129
	3.4. Argumenty na rzecz liberalizacji usług	137
	3.5. Podejście globalne i regionalne w likwidacji protekcjonizmu w handlu usługami	140
Rozdział 4. Polityka liberalizacji handlu usługami w ramach GATT/WTO	144
	4.1. Geneza liberalizacji międzynarodowego handlu usługami	144
		4.1.1. Pierwsze regulacje międzynarodowych obrotów usługowych	144
		4.1.2. Problem włączenia usług do rokowań GATT	150
		4.1.3. Runda Urugwajska GATT	159
	4.2. Układ ogólny w sprawie handlu usługami (GATS)	168
	4.3. Poziom zobowiązań liberalizacyjnych	179
	4.4. Dynamika procesu liberalizacji handlu usługami po zakończeniu Rundy Urugwajskiej GATT	190
		4.4.1. Porozumienie w sprawie usług telekomunikacji podstawowej	191
		4.4.2. Negocjacje w sprawie usług finansowych	195
		4.4.3. Obecność osób fizycznych świadczących usługi	197
		4.4.4. GATS 2000	198
	4.5. Runda Doha – konfrontacja zwolenników protekcjonizmu i liberalizacji handlu usługami	199
Rozdział 5. Liberalizacja handlu usługami w układach regionalnych	207
	5.1. Liberalizacja handlu usługami w Unii Europejskiej	207
		5.1.1. Traktatowa swoboda świadczenia usług	207
		5.1.2. Usługi w procesie budowy jednolitego rynku wewnętrznego	209
		5.1.3. Dyrektywa o usługach na rynku wewnętrznym	212
	5.2. Proces liberalizacji handlu usługami na półkuli zachodniej	218
		5.2.1. Integracja gospodarcza państw Ameryki Północnej	218
		5.2.2. Liberalizacja handlu usługami w latynoamerykańskich porozumieniach integracyjnych	223
		5.2.3. Strefa Wolnego Handlu Ameryk	230
	5.3. Liberalizacja handlu usługami w regionie Azji i Pacyfiku	232
		5.3.1. Ramowe porozumienie ASEAN w sprawie usług	232
		5.3.2. Rada Współpracy Gospodarczej Azji i Pacyfiku	238
		5.3.3. Strefa Wolnego Handlu Australia – Nowa Zelandia	242
	5.4. Liberalizacja handlu usługami w wybranych bilateralnych porozumieniach o wolnym handlu	243
		5.4.1. Strefa wolnego handlu Stany Zjednoczone – Republika Korei	245
		5.4.2. Porozumienie o współpracy gospodarczej Indie – Singapur	248
		5.4.3. Strefa wolnego handlu Japonia – Malezja	250
Rozdział 6. Znaczenie procesu liberalizacji międzynarodowych obrotów usługowych	252
	6.1. Efekty liberalizacji międzynarodowego sektora usług dla gospodarki światowej i narodowej	252
		6.1.1. Wpływ na wzrost gospodarczy	254
		6.1.2. Wpływ na dochód narodowy	257
		6.1.3. Oddziaływanie na przepływy czynników produkcji	262
	6.2. Efekty sektorowe	272
		6.2.1. Usługi finansowe	273
		6.2.2. Usługi telekomunikacyjne	279
		6.2.3. Usługi transportowe	286
Zakończenie. Ocena i perspektywy dalszej liberalizacji międzynarodowego	290
Aneks	300
Bibliografia	321

Inne z kategorii

Inne wydawcy

Inni Klienci oglądali również

40,29 zł 49,00 zł
Produkt niedostępny

Dystrybucja usług medycznych

Przedstawiamy całkiem nowy, niestandardowy podręcznik do ekonomiki ochrony zdrowia.Jest on mocno osadzony w dziedzinie ekonomii,a jednocześnie zawiera precyzyjne omówienie dystrybu- cyjnych konsekwencji wyboru różnych modeli ekonomicznych...
41,65 zł 49,00 zł
Do koszyka

Logistyka usług

Fenomen gwałtownego rozwoju usług w XXI w. pojawił się w gospodarce światowej równolegle z kreowaniem nowoczesnej logistyki w przedsiębiorstwach jako ogniwach międzynarodowego łańcucha dostaw. W książce przedstawiono, na podstawie najnowszych wy...
44,90 zł 49,00 zł
Do koszyka

Miedzynarodowa ekspansja przedsiebiorstw

Niniejsza publikacja rozpatruje problem międzynarodowej ekspansji z punktu widzenia poszukiwań źródeł wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstw. Całość rozważań została zawarta w trzech częściach pracy. Pierwsza część zawiera modelowe ujęcie mię...
41,65 zł 49,00 zł
Do koszyka

Logistyka międzynarodowa

Książka przedstawia najnowsze trendy i wyniki badań dotyczące roli logistyki międzynarodowej w biznesie międzynarodowym oraz daje odpowiedź na pytanie, jak dziś zarządzać logistyką w nowoczesnej gospodarce światowej.W publikacji autorka oma...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Technik usług kosmetycznych

Opisany materiał ma na celu przygotowanie absolwenta do wykonywania zawodu na stanowisku kosmetyczki, manicurzystki, pedicurzystki, podologa, wizażystki oraz do zdobycia uprawnień do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
49,26 zł 59,90 zł
Do koszyka

Międzynarodowa kooperacja gospodarcza z polskiej perspektywy

Książka ta zawiera wszechstronną analizę teoretyczną i empiryczną charakteru powiązań kooperacyjnych między przedsiębiorstwami oraz ich wpływu na efektywność gospodarowania i konkurencyjność, zwłaszcza w odniesieniu do lokalnych podmiotów zaanga...
38,60 zł 49,00 zł
Produkt niedostępny

Instytucje parabankowe na rynku usług bankowych w Polsce

Książka Instytucje parabankowe na rynku usług bankowych w Polsce przygotowana przez pracowników naukowo-dydaktycznych i doktorantów Katerdy Bankowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz osób z nimi zaprzyjaźnionych - powsta...
125,10 zł 139,00 zł
Do koszyka

Samorządowe centra usług wspólnych Tworzenie i funkcjonowanie + CD

Stan prawny na 1 grudnia 2016 r.Pierwszy na runku poradnik z zakresu tworzenia i funkcjonowania CUW. Zawiera 27 wzorów dokumentów na płycie CD oraz liczne odpowiedzi na naczęściej zadawane pytania.Od 1.1.2016 r. we...
40,56 zł 69,00 zł
Do koszyka

Gry wymiany

Trzy tomowe dzieło wybitnego francuskiego historyka. Monografia obejmuje cztery wieki - od schyłku średniowiecza do początku rewolucji przemysłowej - przedstawiając dzieje gospodarki rynkowej i kapitalizmu na czterech kontynentach.

Recenzje

DODAJ RECENZJĘ
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.