0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Praktyki pedagogiczne w szkole. Projekt i porady metodyczne (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
  • Wydanie: 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Bohdan Cyrański, Ewa Cyrańska, Jacek Piekarski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

19,95 zł
16,96 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,99 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Praktyki pedagogiczne w szkole. Projekt i porady metodyczne

Książka zawiera rozważania na temat pedagogicznego znaczenia praktyk, sposobu pojmowania wiedzy, procesu kształcenia w trakcie praktyk oraz zasad budowania programu, który traktować można jako proces przyczyniający się do konstruowania wiedzy. Kształcenie to polega na tworzeniu warunków, w których doświadczenia wszystkich uczestników mogą być wykorzystane jako podstawa do kreowania nowej jakości wiedzy i jej twórczego konstruowania. Sposób, w jaki wiedza odnoszona jest do doświadczenia, ma też uzasadnienie w procesie kształcenia osób dorosłych. Uczenie staje się używaniem wiedzy (praktykowaniem) – ugruntowanym w całokształcie doświadczenia. Wśród zasad budowania programu praktyk należy wymienić: zasadę doskonalenia jakości wiedzy i doświadczeń. Zaangażowanie traktuje się jako podstawę i warunek spełnienia innej zasady – atrakcyjności praktyk pedagogicznych. Jakość i atrakcyjność stanowią ważkie reguły o tyle, o ile znajdują one swe potwierdzenie w sposobie organizacji praktyk. Jego celowość – jako regułę uporządkowania czasowego i tematycznego, a także przesłankę włączenia w strukturę treściową całości programu studiów – traktować należy jako kolejną ważną zasadę. Wiąże się ona częściowo z charakterem uporządkowania tematycznego, na którym opierają się aktualna konstrukcja programów studiów, a także rozwiązania formalno-organizacyjne. Praktyki studenckie mogą być pojmowane jako dziedzina wspólnego, twórczego używania wiedzy w jej sensownym, pozytywnym kształtowaniu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Edukacja, pedagogika, szkolnictwo
  • Redakcja: Bohdan Cyrański, Ewa Cyrańska, Jacek Piekarski
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-607-9
  • ISBN druku: 978-83-7969-103-6
  • Liczba stron: 246
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O tworzeniu koncepcji praktyk pedagogicznych w kształceniu akademickim. Wstęp – Jacek Piekarski  7

Rozdział 1. Praktyki pedagogiczne – założenia i ukierunkowanie projektu  17
1.1.	Aksjologiczny kontekst praktyk pedagogicznych – Bohdan Cyrański  17
1.1.1.	Wybrane aksjologiczne uzasadnienia pracy i pracy wychowawczej  18
1.1.2.	Model relacji opiekun – student-praktykant  21
1.2.	Idea i założenia dobrych praktyk pedagogicznych – Ewa Cyrańska  24
1.2.1.	Szkoła, jaka jest, każdy widzi, czyli dlaczego, mimo reform i troski o poprawę jej jakości, nie jest ona przyjazna i bezpieczna dla uczniów i nauczycieli  24
1.2.2.	Dobre praktyki pedagogiczne, czyli przygotowanie studentów do realizowania w przyszłości zadań wychowawczych i opiekuńczych w szkole  35
1.2.3.	Nauka pływania w głębokiej wodzie – wsparcie studentów i nauczycieli w trakcie realizowania praktyk  39
1.2.4.	Efekty kształcenia. Innowacyjność dobrych praktyk pedagogicznych realizowanych w ramach projektu „Przyjazna i bezpieczna szkoła”  42
1.3.	Trening kreatywności jako forma kształcenia zdolności twórczego rozwiązywania problemów – relacja z praktyki akademickiej – Krzysztof Szmidt, Aleksandra Chmielińska, Monika Modrzejewska-Świgulska, Aleksandra Wodzyńska  47
1.3.1. Model treningu kreatywności  49
1.3.2.	Trening kreatywności – przykład praktyki akademickiej  53
1.3.3.	Trening kreatywności w projektowaniu działań społeczno-wychowawczych  57
1.4.	Negocjacyjny model praktyk pedagogicznych – problemy w procesie tworzenia – Beata Adamczyk, Monika Kosiada-Król  62
1.4.1.	Idea praktyk pedagogicznych i jak się ona ma do obecnego praktykowania  62
1.4.2.	Dialog i komunikowanie się – filary negocjacyjnego modelu praktyk  65
1.4.3.	Negocjacyjny model praktyk – uwarunkowania organizacji praktyk pedagogicznych  68

Rozdział 2. Elementy diagnozy w rozpoznawaniu środowiska szkoły  85
2.1.	Elementy diagnozy pedagogicznej w działalności opiekuńczo-wychowawczej szkoły. Założenia ogólne – Ewa Cyrańska, Bohdan Cyrański  85
2.2.	Diagnoza indywidualnych przypadków – Ewa Cyrańska  92
2.3. Diagnozowanie grup – Beata Adamczyk, Monika Kosiada-Król  103
2.4. Diagnozowanie środowiska wychowawczego szkoły  110

Rozdział 3. Propozycje rozwiązań metodycznych  117
3.1.	Charakterystyka metod użytecznych w budowaniu projektu – Wojciech Świtalski  117
3.1.1. Metoda dyskusji i techniki dyskusyjne  119
3.1.2. Metoda projektów  125
3.1.3. Gry dydaktyczne  129
3.2.	Zastosowanie metod dydaktycznych z uwzględnieniem rodzaju aktywności  134
3.2.1. Metoda pedagogiki zabawy  139
3.2.2. Techniki relaksacyjne – Ewa Kos, Agnieszka Świerczyńska  144
3.2.3. Kinezjologia edukacyjna  146
3.2.4. Metoda sześciu myślowych kapeluszy  148
3.2.5. Arteterapia  152

Rozdział 4. Refleksje uczestników projektu  159
4.1.	Nauczyciel też się uczy! – refleksje uczestnika projektu „Przyjazna i bezpieczna szkoła” – Joanna Stelmaszczyk  159
4.2.	Praktyki studenckie w ramach projektu „Przyjazna i bezpieczna  szkoła” – Anna Maciejewska  163
4.3.	Praktyki studenckie w ramach projektu „Przyjazna i bezpieczna  szkoła” – doświadczenia uczestnika – Marcin Będkowski  167
4.4.	Projekt „Przyjazna i bezpieczna szkoła” z perspektywy studenta – Tomasz Łaszczewski  170

Bibliografia  179

Aneks  189

Autorzy  245

Inne z kategorii

Inne wydawcy

Inni Klienci oglądali również

30,50 zł 36,00 zł
Do koszyka

Sprawności moralne a przestrzenie pedagogiczne

Pierwsza część monografii jest refleksją nad sprawnościami moralnymi w przestrzeni wychowania. Otwiera ją artykuł pedagoga i psychologa Aliny Rynio pt. Wzory osobowe a budowanie autorytetu nauczyciela i wychowawcy. Autorka przyjmuje założenie, że rozw&...
16,91 zł 24,90 zł
Do koszyka

Dobre maniery czyli zasady i porady dotyczące ogłady

Kto komu pierwszy podaje rękę? Jak ułożyć sztućce na talerzu, gdy skończyło się już posiłek? Jak przyjmować urodzinowe prezenty? „Dobre maniery” to praktyczny poradnik, który pomoże dziecku odnaleźć się w każdej sytuacji, budować dob...
116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Wybrane dobre praktyki w zakresie usług elektronicznych

Prezentowana publikacja zawiera opracowanie projektu kodeksu dobrych praktyk w zakresie jawności i jej ograniczeń. Analizy zawarte w tym opracowaniu dotyczą roli, jaka pełnią kodeksy dobrych praktyk. Istotne znaczenie miała ocena, czy istniejące już do...
109,65 zł 129,00 zł
Do koszyka

Rysunek architektoniczny w praktyce, czyli jak patrzeć ze zrozumieniem

Co roku setki maturzystów szturmują progi uczelni architektonicznych z nadzieją spełnienia swoich marzeń i wyobrażeń o architekturze. Kandydaci na architektów wiedzą doskonale, że aby ten szturm dał pozytywny rezultat muszą opanować w możliwie najwyższ...
27,59 zł 29,99 zł
Do koszyka

Pewny Start Dzisiaj w szkole Uczymy się Karty pracy

Materiały zawierają 82 kolorowe karty pracy, które rozwijają niezbędne kompetencje społeczne, wszechstronnie stymulują rozwój ucznia i usprawniają funkcje poznawcze. Zawierają ćwiczenia takie jak: łączenie elementów, kolorowanie, r...
39,90 zł
Do koszyka

Tematyczny podział słownictwa współczesnego języka polskiego - teoria, praktyka, leksykografia

Niniejsza publikacja stanowi rzetelne opracowanie językoznawcze z zakresu leksykografii dotyczące klasyfikacji tematycznej polskiego słownictwa współczesnego na tle innych polskich i europejskich hierarchizacji. Barbara Batko-Tokarz jest twórcą na...
20,00 zł 25,00 zł
Do koszyka

Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa nową formą dialogu polskiej Policji ze społecznością lokalną na rzecz bezpieczeństwa wewnętrznego. Aspekt społeczno-pedagogiczny

Przed dwoma laty przed Policją postawiono zadanie stworzenia nowego narzędzia, służącego między innymi do aktywizacji społeczności lokalnych. Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa jest platformą wymiany informacji między obywatelami a Policją. Mapa od 5...
108,80 zł 128,00 zł
Do koszyka

Źródła prawa. Teoria i praktyka

Monografia jest zbiorem referatów i relacji z dyskusji pracowników naukowych Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego na temat problematyki źródeł prawa w systemie prawa polskiego i europejskiego. Są to materiały n...
28,57 zł 30,07 zł
Do koszyka

Naukowe forum pedagogów 7 Między negacją a afirmacją - czy kryzys oddziaływań pedagogicznych

Publikacja jest pokłosiem V Naukowego Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego. Wyjątkowa atmosfera tego spotkania pozwoliła na efektywną refleksję nad obecną sytuacją społeczną, często napiętą, pełną sprzecznośc...

Recenzje

DODAJ RECENZJĘ
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.