0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

darmowa dostawa
POBIERZ FRAGMENT
Wybierz format pliku:
Pobierz

Terapia zajęciowa dzieci (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
  • Wydanie: 1, 2019

  • Autor: Aleksandra Kulis, Beata Batorowicz, Małgorzata Szmurło, Urszula Chrabota

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

63,00 zł
47,25 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 15,75 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Terapia zajęciowa dzieci

Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Ważną częścią podręcznika są przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci (studia przypadków), które wzmacniają jego wartość merytoryczną. Treści zawarte w książce są zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Medycyna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-200-5855-0
  • ISBN druku: 978-83-200-5826-0
  • Liczba stron: 208
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
1. Podstawy terapii zajęciowej u dzieci – Urszula Chrabota  1
	1.1. Podejście robić-być-stawać się (doing-being-becoming)   2
	1.2. Teoria motywacji 2
	1.3. Terapia skupiona na dziecku i rodzinie  3
	1.4. Zespół terapeutyczny 4
	1.5. Proces terapii zajęciowej 5
		1.5.1. Proces terapii według AOTA (American Occupational Therapy Intervention) 6
		1.5.2. Proces terapii według CAOT (Canadian Association of Occupational Therapy) 7
	Polecenia i pytania sprawdzające 9
	Piśmiennictwo 9
2. Niepełnosprawność wieku rozwojowego – Małgorzata Szmurło 11
	2.1. Niepełnosprawność ruchowa 12
	2.2. Niepełnosprawność intelektualna 15
		2.2.1. Kryteria diagnostyczne niepełnosprawności intelektualnej 15
		2.2.2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej 17
	2.3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu 19
	2.4. Niepełnosprawność wzrokowa 20
	2.5. Niepełnosprawność słuchowa 21
	2.6. Niepełnosprawność sprzężona 22
	2.7. Podsumowanie 22
Polecenia i pytania sprawdzające 23
Piśmiennictwo 23
3. Rozwój funkcjonalny dziecka – Małgorzata Szmurło 27
	3.1. Teorie i koncepcje rozwojowe 27
		3.1.1. Teorie rozwoju poznawczego 28
		3.1.2. Teorie rozwoju ruchowego 30
		3.1.3. Percepcja i działanie 33
		3.1.4. Etapy uczenia motorycznego 34
	3.2. Rozwój społeczno-emocjonalny 35
		3.2.1. Regulacja emocji 35
		3.2.2. Rozwój zajęciowy 35
	Polecenia i pytania sprawdzające 37
	Piśmiennictwo 37
4. Narzędzia oceny – Aleksandra Kulis 39
	4.1. Wywiad 39
	4.2. Badanie w zakresie struktury i funkcji organizmu 40
		4.2.1. Pomiary liniowe i kątowe 40
		4.2.2. Badanie napięcia mięśniowego 41
		4.2.3. Klasyfikacja Zancolliego 43
		4.2.4. Klasyfikacja House’a 45
		4.2.5. Ocena chwytów 45
		4.2.6. Ocena czucia 46
	4.3. Testy i klasyfikacje funkcjonalne 47
		4.3.1. System klasyfikacji funkcji motoryki dużej – rozszerzony i poprawiony 47
		4.3.2. Manual Ability Classification System 49
		4.3.3. Melbourne Assessment 51
		4.3.4. Quality of Upper Extremity Skills Test 51
		4.3.5. Kids-Assisting Hand Assessment 53
		4.3.6. ABILHAND-Kids 54
		4.3.7. ABILOCO-Kids 54
	4.4. Ocena poziomu uczestnictwa 55
		4.4.1. Canadian Occupational Performance Measure 55
		4.4.2. Pediatric Evaluation of Disability Inventory, Pediatric Evaluation of Disability Inventory Computer Adaptive Test 57
		4.4.3. Child Occupational Self Assessment 59
		4.4.4. Children’s Assessment of Participation and Enjoyment and Preferences for Activities for Children 59
		4.4.5. Self-reported Experiences of Activity Settings 60
		4.4.6. Measure of Environmental Qualities of Activity Settings 61
		4.4.7. Pediatryczny Kwestionariusz Jakości Życia 62
		4.4.8. Goal Attainment Scaling 62
		4.4.9. Skala Barthel 62
	Polecenia i pytania sprawdzające  63
	Piśmiennictwo 63
5. O bszary interwencji 67
	5.1. Kontrola motoryczna – Aleksandra Kulis 67
		5.1.1. Podnoszenie i kontrolowanie głowy 69
		5.1.2. Obracanie się 70
		5.1.3. Siedzenie 71
		5.1.4. Pełzanie i raczkowanie 73
		5.1.5. Stanie i chodzenie 73
		5.1.6. Bieganie 75
		5.1.7. Skakanie 75
	Polecenia i pytania sprawdzające 76
	Piśmiennictwo 76
	5.2. Umiejętności manualne – Aleksandra Kulis 76
	Polecenia i pytania sprawdzające 83
	Piśmiennictwo  84
	5.3. Czynności życia codziennego (Activities of Daily Living – ADL) – Urszula Chrabota 84
		5.3.1. Obszary interwencji w zakresie podstawowych czynności życia codziennego 86
		5.3.2. Złożone czynności życia codziennego (IADL) 103
		5.3.3. Uczestnictwo w życiu społecznym 105
	Polecenia i pytania sprawdzające  107
	Piśmiennictwo 108
	5.4. Wzrok, słuch – Aleksandra Kulis 108
		5.4.1. Wzrok 108
		5.4.2. Słuch 111
	Polecenia i pytania sprawdzające 111
	Piśmiennictwo 112
	5.5. Integracja sensoryczna – Małgorzata Szmurło 112
		5.5.1. Podstawowe wzorce zaburzeń przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder – SPD) 113
		5.5.2. Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego 117
		5.5.3. Narzędzia diagnostyczne zaburzeń przetwarzania sensorycznego 118
		5.5.4. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego 119
		5.5.5. Fakty oparte na badaniach naukowych dotyczących zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) 124
	Polecenia i pytania sprawdzające  125
	Piśmiennictwo 125
	5.6. Zabawa i zajęcia w czasie wolnym – Beata Batorowicz 126
		5.6.1. Zabawa 126
		5.6.2. Zajęcia w czasie wolnym 129
		5.6.3. Wpływ niepełnosprawności na zabawę i zajęcia czasu wolnego 130
		5.6.4. Rola terapeuty zajęciowego 131
		5.6.5. Ocena 133
		5.6.6. Interwencja 133
		5.6.7. Podsumowanie  135
	Polecenia i pytania sprawdzające  137
	Piśmiennictwo 137
	5.7. Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się w terapii zajęciowej – Beata Batorowicz 138
		5.7.1. Komunikacja w życiu dziecka 139
		5.7.2. Brak mowy i niepełnosprawność u dzieci 139
		5.7.3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (augmentative and alternative communication – AAC) 141
		5.7.4. Terminologia i pojęcia kluczowe  143
		5.7.5. Grupy dzieci używających AAC 143
		5.7.6. Charakterystyka porozumiewania się przy użyciu AAC 144
		5.7.7. Kompleksowość 145
		5.7.8. Strategie wspomagające interakcje 145
		5.7.9. Rola terapeuty zajęciowego 148
		5.7.10. Cel i podejście 148
		5.7.11. Model i ramy pojęciowe 149
		5.7.12. Opis i ocena 149
		5.7.13. Rodzaje i przykłady interwencji 156
		5.7.14. Ocena wyników  157
	Polecenia i pytania sprawdzające  158
	Piśmiennictwo 159
	5.8. Grafomotoryka i pisanie – Aleksandra Kulis 161
	Polecenia i pytania sprawdzające 166
	Piśmiennictwo 167
6. Przykłady interwencji terapeutycznych u wybranych dzieci 169
	6.1. Studium przypadku – Małgosia – Aleksandra Kulis 169
	6.2. Studium przypadku – Bartek – Urszula Chrabota 176
		6.2.1. Ocena 177
		6.2.2. Interwencja 177
	6.3. Studium przypadku – Kasia – Beata Batorowicz 180
	6.4. Studium przypadku – Szymek – Aleksandra Kulis 183
Skorowidz 193

Inne z kategorii

Inne wydawcy

Inni Klienci oglądali również

25,83 zł 36,90 zł
Do koszyka

Dzieci szczęścia

Dlaczego ta książka jest najlepszym przewodnikiem życiowym, jaki miałem w rękach od czasów lektury "Drogą mniej uczęszczaną" dr. M. Scotta Pecka blisko 30 lat temu? Dlatego, że nie jest "poradnikiem motywacyjnym" w stylu prze...
28,41 zł 39,90 zł
Do koszyka

I jak tu nie podróżować (z dzieckiem)

Uwielbiamy zdrowy, aktywny tryb życia. Biegamy, wspinamy się, jeździmy na rowerach. Oboje kochamy podróże, choć nasze gusta w kwestii temperatur znacznie się różnią. Czasem wyjeżdżamy osobno, czasem całą drużyną, nawet ze zwierzakami. Poj...
32,66 zł 49,99 zł
Do koszyka

Fascynująca Biblia opowiedziana dzieciom

Biblia opowiada o tym, w jaki sposób Bóg postępował ze swoim ludem, jak objawiał się na przestrzeni wieków i jak działa obecnie w życiu każdego z nas. Mówi o przyjściu na świat Jezusa Chrystusa, który żył, umarł i zma...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Dzieci gniewu

Którzyście byli umarli w upadkach i w grzechach (…) z przyrodzenia dziećmi gniewu. List do Efezjan 2,1.3 W Stanach Zjednoczonych wybucha wielki kryzys, a Berlin musi radzić sobie z własnymi problemami. Oto bowiem w mieście wybucha epidemi...
14,22 zł 23,90 zł
Do koszyka

Dzieci Jonasza

„Dzieci Jonasza” Joanny Stańdy to zbiór nowel o samotności, smutku, bólu, o ludzkich wadach i słabościach, lękach i poczuciu winy. Są też jednocześnie wyznaniem wiary w to, że wszystko, co dzieje się w naszym życiu ma sens i j...
37,49 zł 44,10 zł
Do koszyka

Kompetencja i sprawność językowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, umiarkowanym i lekkim

W literaturze przedmiotu podkreśla się, że mowa tej części dziecięcej populacji jest uboższa pod względem leksykalnym, a wypowiedzi krótsze, składniowo uproszczone z licznymi błędami gramatycznymi. Brak jest jednak danych, które potwierdz...
19,81 zł 29,95 zł
Do koszyka

Świat w powiększeniu Encyklopedia dla dzieci / SBM

Czy wiesz, jak wyglądają komórki twojej krwi? Czy futro kolczatki naprawdę całe jest w kolcach? Jaki kształt ma tęcza widziana z okna samolotu? Jeśli chcesz zobaczyć więcej niż widać gołym okiem, jeśli interesuje cię, jak wygląda świat w powięks...
15,26 zł 18,00 zł
Do koszyka

Ćwiczenia z U-Ó CH-H do zastosowania w terapii pedagogicznej, na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych z uczniami w wieku 13+

Materiał zaproponowany w publikacji można wykorzystać podczas terapii pedagogicznej, zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Dzięki ćwiczeniom uczeń przede wszystkim utrwali prawidłową pisownię i zasady obowiązujące w języku polskim. Dodatkowo między innymi...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Sekretne dziecko

Możesz uciekać od swojej przeszłości, ale ona i tak cię dopadnie… Susie musiała zrobić coś, czego odtąd zawsze będzie żałować. A potem zakopała głęboko i wyparła z pamięci przyczyny, dla których postąpiła tak, a nie inaczej. Jednak jej se...

Recenzje

DODAJ RECENZJĘ
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.