0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

gratis do wyboru
PROMOCJA OUTLET
Uwaga! produkt pochodzący ze zwrotów, może być uszkodzony.

Ustawa krajobrazowa, rewitalizacyjna i metropolitalna - Outlet (Miękka)

Komentarz do przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

Tytuł oryginalny: B

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
169,00 zł
84,50 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 84,50 zł
Stan magazynowy:
Mała ilość
Wysyłka:
24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze. Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Cennik dostaw
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dla zamówień opłaconych z góry już od 150 zł oferujemy dostawę GRATIS!
Płatność elektroniczna (PayU)
Kiosk RUCHu
6,75 zł
Odbiór w księgarni partnerskiej
3,95 zł
Poczta Polska - odbiór w urzędzie
7,75 zł
Paczkomaty InPost11,75 zł
Kurier pocztowy
10,75 zł
Kurier11,75 zł
Płatność za pobraniem
Poczta Polska - odbiór w urzędzie
10,75 zł
Kurier pocztowy13,75 zł
Kurier14,75 zł
Dodaj do schowka

Ustawa krajobrazowa, rewitalizacyjna i metropolitalna - Outlet

Stan prawny: czerwiec 2016 r.

Praktyczny komentarz do ustawy o rewitalizacji, ustawy o związkach metropolitalnych oraz zmian wprowadzonych ustawą krajobrazową

Niniejszy komentarz to jedyna na rynku publikacja skierowana do praktyków, omawiająca przepisy dotyczące planowania i zagospodarowania przestrzennego. Znajduje się w nim omówienie przepisów:

ustawy z 9.10.2015 r. o rewitalizacji,
ustawy z 9.10.2015 r. o związkach metropolitalnych,
ustawy z 24.4.2015 r. o zmianie niektórych ustawy w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (tzw. ustawa krajobrazowa).

Ustawa krajobrazowa znowelizowała przepisy związane z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym kilku aktów prawnych. W niniejszym komentarzu czytelnik znajdzie omówienie zmienionych ustawą krajobrazową przepisów poniższych ustaw:

ustawy z 27.3.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
ustawy z 12.1.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
ustawy z 7.7.1994 r. – Prawo budowlane,
ustawy z 21.3.1985 r. o drogach publicznych,
ustawy z 16.4.2004 r. o ochronie przyrody,
ustawie z 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Powyższe ustawy nie są skomentowane w całości. Komentowane są jedynie te ich przepisy, które zostały zmienione ustawą krajobrazową.

Ponadto skomentowane zostały przepisy przejściowe ustawy krajobrazowej.

System planowania przestrzennego wywołuje wiele dylematów i wątpliwości. Chociażby wykładnia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego czy przesłanek związanych z ustaleniem warunków zabudowy może powodować sporo problemów. W ostatnich miesiącach problem ten został pogłębiony. Uchwalone zostały ustawy dodające do planowania przestrzennego nowe rozwiązania.

Ustawa krajobrazowa to tak naprawdę zbiór zmian różnych ustaw. Najważniejsze zmiany wiążą się z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. W ich ramach wprowadzono między innymi audyt krajobrazowy i uchwałę reklamową (określaną również jako gminna uchwała krajobrazowa). Poza tym pamiętać trzeba o ważnych zmianach zawartych w innych ustawach, dotyczących chociażby tak ważnych z perspektywy zagospodarowania przestrzennego form ochrony przyrody czy dróg publicznych. Ustawa o rewitalizacji przewiduje nowy, szerszy proces, oparty na uchwałach rad gmin. Jedna z uchwał przyczynia się do przygotowania miejscowego planu rewitalizacji – szczególnej formy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. I w końcu ustawa metropolitalna stanowi wyraz intencji ustawodawcy w zakresie planowania przestrzennego na jeszcze jednym szczeblu – metropolitalnym, czego wyrazem może być chociażby studium metropolitalne.

W niniejszym komentarzu Czytelnik znajdzie odpowiedzi na nastepujące pytania:

czym jest audyt krajobrazowy i gminna uchwała reklamowa, jakie powodują skutki dla gmin i jak je uchwalać,
na jakich zasadach wymierzać kary pieniężne za niedostosowanie urządzeń reklamowych do wytycznych gmin,
jak rozpoczynać w gminach proces rewitalizacji,
jakie są konkretne skutki kolejnych uchwał rewitalizacyjnych rady gminy,
jaka jest rola i znaczenie miejscowego planu rewitalizacji i umowy urbanistycznej,
jako może wyglądać zarządzanie przestrzenią na szczeblu metropolitalnym i czym jest studium metropolitalne,
jak wszystkie nowe rozwiązania mają się do dotychczasowych instrumentów planowania przestrzennego.

Jeżeli na co dzień zajmujesz się problematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego, ta książka jest dla Ciebie.

Inne z serii

Inne z kategorii

Inne wydawcy

Recenzje

DODAJ RECENZJĘ
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.